Автомобільні види палива, його вплив на довговічність ДВС

03.11.2015 21:09

Введення


Паливо - це горючі речовини, основною складовою частиною яких є вуглець, застосовувані з метою отримання при їх спалюванні теплової енергії.

Взагалі, формулювання В«паливоВ» включає всі речовини, які дають при спалюванні велика кількість теплоти. Найбільш поширені в природі і добуваються промисловим способом такі види палива, як нафта і нафтопродукти (гас, бензин, мазут, дизельне паливо), вугілля, природний горючий газ, деревина

У даній дослідницькій роботі ми розглянемо автомобільні види палива, а так само його впливу на довговічність ДВС.


1. Види палива та їх властивості


Основні види палива для автомобілів - продукти нафтопереробки - бензини і дизельні палива. Вони являють собою суміші вуглеводнів і присадок, призначених для поліпшення їх експлуатаційних властивостей. У склад бензинів входять вуглеводні, википають при температурі від 35 до 200 В«С, а до складу дизельних палив - вуглеводні, википають в межах 180 ... 360В« С.

Бензини в силу своїх фізико-хімічних властивостей застосовуються в двигунах з примусовим запалюванням (від іскри). Більш важкі дизельні палива внаслідок кращої саме займистості застосовуються в двигунах з компресійним запаленням, тобто дизелях.

До автомобільних бензинів пред'являються такі вимоги:

безперебійна подача бензину в систему живлення двигуна;

освіта топлівовоздушной суміші необхідного складу;

нормальне (без детонації) і повне згоряння суміші в двигунах;

забезпечення швидкого і надійного пуску двигуна при різних температурах навколишнього повітря;

відсутність корозії та корозійних зносів;

мінімальне утворення відкладень у впускному і випускному трактах, камері згоряння;

збереження якості при зберіганні і транспортуванні;

мінімізація шкідливих викидів в атмосферу.

Для виконання цих вимог бензини повинні мати поруч властивостей. Розглянемо найбільш важливі з них. p align="justify"> Карбо-аніонні властивості. Бензин, що подається в систему харчування змішується з повітрям і утворює топливовоздушную суміш. Для повного згоряння необхідно забезпечити однорідність суміші з певним співвідношенням парів бензину і повітря. p align="justify"> На перебіг процесів сумішоутворення впливають такі фізико-хімічні властивості.

Щільність палива - при +20 С повинна становити 690 ... 750 кг/м. При низькій щільності поплавець карбюратора тоне і бензин вільно витікає з розпилювача, пере збагачуючи суміш. Щільність бензину зі зниженням температури на кожні 10С зростає приблизно на 1%. p align="justify"> В'язкість - з її збільшенням не може ...

перебіг палива через жиклери, що веде до збіднення суміші. В'язкість в значній мірі залежить від температури. При зміні температури від +40 до -40 В° С витрата бензину через жиклер змінюється на 20 ... 30%. p align="justify"> Испаряемость - здатність переходити з рідкого стану в газоподібний. Автомобільні бензини повинні мати такий испаряемостью, щоб забезпечувалися легкий пуск двигуна (особливо взимку), його швидкий прогрів, повне згоряння палива, а також виключалося освіту парових пробок у паливній системі. p align="justify"> Тиск насичених парів - чим вище тиск парів при випаровуванні палива в замкнутому просторі, тим інтенсивніше процес їх конденсації. Бензини з високим тиском схильні до утворення парових пробок, при їх використанні знижується наповнення циліндрів і втрачається потужність двигуна, збільшуються втрати від випаровування при зберіганні в баках автомобілів та на складах. p align="justify"> Низькотемпературні властивості - характеризують працездатність топливоподающей системи взимку. При низьких температурах відбувається випадання кристалів льоду в бензині і обмерзання деталей карбюратора. У бензині в розчиненому стані знаходиться кілька сотих часток відсотка води. З пониженням температури розчинність води в бензині падає, і вона утворює кристали льоду, які порушують подачу бензину в двигун. p align="justify"> Згорання бензину. Під В«згораннямВ» стосовно до автомобільних двигунів розуміють швидку реакцію взаємодії вуглеводнів палива з киснем повітря з виділенням значної кількості тепла. Температура парів при горінні досягає 1500 ... 2400 В° С.

 

Теплота згоряння (теплотворна здатність) - кількість тепла, яке виділяється при повному згорянні 1 кг рідкого або твердого та м 3 газоподібного палива.

Від теплоти згоряння залежить паливна економічність: чим вище теплота, тим менше палива необхідно для м суміші.

Нормальне і детонаційне згоряння. При нормальному згорянні процес протікає плавно з майже повним окисленням палива та швидкістю поширення полум'я 10 - 40 м/с. Коли швидкість поширення полум'я зростає і досягає 1500-2000 м/с, виникає детонаційне згоряння, що характеризується нерівномірним протіканням процесу, стрибкоподібним зміною швидкість руху полум'я і виникненням ударної хвилі. p align="justify"> Детонація викликається самовоспламенением найбільш віддаленої від запальної свічки частини бензину-повітряної суміші, горіння якої набуває вибуховий характер. Умови для детонації найбільш сприятливі у частині камери згоряння, де вище температура і більше час перебування суміші. Зовні детонація проявляється в появі дзвінких металевих стукотів - результату багатократних віддзеркалень від стінок камери згоряння які виникають ударних хвиль. p align="justify"> Вітчизняна промисловість випускає бензини наступних марок; А-76, А-80, АІ-92, АІ-93, АІ-95, АІ-98.tify"> Маркування бензинів включає одну або дві букви і цифру: літера В«АВ» - бензин автомобільний, В«ІВ» - дослідницький метод визначення 04 (якщо немає В«ІВ» - то моторний), цифра вказує на октанове число .

 

Автомобільні бензини, за винятком марки АІ-98, поділяються на види:

річний - для застосування у всіх районах, крім північних і північно-східних, в період з 1 квітня до 1 жовтня; в південних районах допускається застосовувати літній вид бензину протягом усього року;

зимовий - для застосування протягом усіх сезонів в північних і північно-східних районах; в інших районах - з 1 жовтня до 1 квітня.


2. Дизельні палива


Дизельні двигуни в силу особливостей робочого процесу на 25-30% економічніше бензинових двигунів, що і зумовило їх широке застосування. У теперішній час вони встановлюється на більшість вантажних автомобілів і автобусів, а також на частину легкових. p align="justify"> Експлуатаційні вимоги до дизельних палив (ДТ):

безперебійна подача палива в систему живлення двигуна;

забезпечення хорошого сумішоутворення;

відсутність корозії та корозійних зносів;

мінімальне утворення відкладень у випускному тракті, камері згоряння, на голці і розпилювачі форсунки;

збереження якості при зберіганні і транспортуванні. Найбільш важливими експлуатаційними властивостями дизельного палива є її випаровуваність, займистість і низькотемпературні властивості. p align="justify"> мінімізація шкідливих викидів в атмосферу.

Температура скипання 96% палива регламентує вміст у паливі найбільш важких фракцій, збільшення яких погіршує сумішоутворення, знижує економічність, підвищує нагарообразование і димність відпрацьованих газів.

Займистість ДП характеризує його здатність до самозаймання в камері згоряння. Це властивість значною мірою визначає підготовчу фазу процесу згоряння - період затримки запалення, який у свою чергу складається з часу, що витрачається на розпад паливної струменя на краплі, часткове їх випаровування і змішання парів потлива з повітрям (фізична складова), а також часу, необхідного для завершення перед полум'яних реакцій і формування вогнищ самозаймання (хімічна складова).

Низькотемпературні властивості. При низьких температурах високоплавкі вуглеводні, насамперед нормальні парафіни, кристалізуються. У міру зниження температури дизельне паливо проходить через три стадії; спочатку каламутніє, потім досягає так званої межі фільтрованої і, нарешті, застигає. Пов'язано це з тим, що спочатку в паливі з'являються розрізнені кристали, які осідають на фільтрах і погіршують подачу палива. При подальшому охолодженні втрачається рухливість нафтопродуктів внаслідок утворення з кристаллизующихся ву...

глеводнів каркаса. p align="justify"> Температурою помутніння називають температуру, при якій паливо втрачає прозорість внаслідок випадання кристалів вуглеводнів та льоду. Безперебійна робота двигуна забезпечується при температурі помутніння палива на 5-10 В° С нижче температури повітря, при якій експлуатується автомобіль. p align="justify"> Температурою застигання називають температуру, при якій ДП втрачає рухливість.

 

Асортимент ДТ:

ДЛ - дизельне літнє - для експлуатації при температурі навколишнього повітря не нижче 0 В«С;

ДЗ - дизельне зимове - для експлуатації при температурі навколишнього повітря не нижче -30 В«С;

ТАК - дизельне арктичне - для експлуатації при температурі навколишнього повітря не нижче -50 В«С.

 

Джерело:https://ukrbukva.net/35347-Avtomobil-nye-vidy-topliva-ego-vliyanie-na-dolgovechnost-DVS.html