Довговічність автомобіля

25.10.2015 13:57

Під довговічністю автомобіля, як було зазначено вище, розуміють його властивість зберігати працездатність до граничного стану з необхідними перервами для технічних обслуговувань і ремонтів.

Основними показниками, що дозволяють оцінити довговічність автомобіля в чисельних значеннях, беруть ресурс або термін служби. У практиці роботи автотранспортних підприємств під ресурсом зазвичай мають на увазі середню напрацювання автомобіля в тисячах кілометрів до капітального ремонту. Для ремонтованих деталей за показник довговічності приймають гарантований ресурс у% деталей до першого відновлювального ремонту або середній наробіток (теж до першого відновлювального ремонту). Для неремонтіруемих деталей за показник довговічності приймають гарантований мч ресурс у% деталей до заміни або середній наробіток до заміни.

Чисельні показники довговічності автомобіля є Статистичними величинами, розрахованими для заданих умов експлуатації відношенні накладають недолік транспортних засобів, важливість і терміновість перевезень і пр.

Витрати автотранспортного підприємства, пов'язані з використанням автомобіля протягом усього терміну служби, складаються з таких складових:

а) витрати на придбання автомобіля (за вирахуванням вартості шин і ліквідаційної вартості автомобіля);

б) витрати, які збільшуються пропорційно пробігу автомобіля (витрати на зберігання, витрати на масла і палива, витрати на оплату праці шофера і ін);

в) прогресуючі витрати на технічне обслуговування

і ремонти (виражаються степеневою функцією).

Таким чином, оптимальний термін служби автомобіля (по пробігу) пропорційний кореню n-го ступеня з частки від розподілу вартості автомобіля на коефіцієнт Ь, що характеризує інтенсивність наростання витрат на ремонти та обслуговування по пробігу. Отриману довговічність необхідно скоригувати з урахуванням тривалості міжремонтного циклу.

Оптимальну довговічність автомобіля можна визначати і графічно, завдаючи відповідні величини в масштабі на координатну сітку.

Аналіз рівняння показує, що, за інших рівних умов, чим вища вартість автомобіля, тим більше повинен бути його оптимальний термін служби. Оптимальний термін служби автомобіля буде також збільшуватися при зниженні коефіцієнта Ь, при підвищенні надійності його елементів.

У нових умовах планування й економічного стимулювання на автомобільному транспорті основним показником ефективності роботи автотранспортного підприємства є рівень рентабельності (відношення суми прибутку до суми виробничих фондів, що беруть участь в її отриманні). Рівень рентабельності автотранспортного підприємства залежить, в кінцевому рахунку, від рівня рентабельності роботи кожного окремо взятого автомобіля. Н. Колегаєв розробив методику визначення оптимальної довговічності автомобіля по максимальному рівню рентабельності. Визначена таким чином довговічність виходить нижче довговічності, розрахованої за мінімальною собівартості кілометра пробігу. Це обумовлюється тим, що в міру старіння автомобіля різко збільшується частка виробничих фондів, що припадають на один автомобіль (збільшуються кількість робочих постів в майстернях і профілакторії, витрату запасних частин і матеріалів, трудомісткість робіт з технічного обслуговування і ремонту автомобілів; фонди ремонтних підприємств тощо ) при одночасному підвищенні собівартості перевезень. Все це призводить до зниження рівня рентабельності роботи окремого автомобіля та автотранспортного підприємства в цілому. Отже, довговічність автомобіля, визначена за мінімальної собівартості кілометра пробігу (з фізичного зносу), є граничною.



Детальніше тут: https://bi-turbo.webnode.com.ua/news/dovgovichnist-avtomobilya/
Створіть свій власний сайт безкоштовно: https://www.webnode.com.ua