Відмови техніки

25.10.2015 13:56

За наслідками відмови діляться па небезпечні і безпечні. Небезпечні відмови – це такі, виникнення яких становить небезпеку для життя чи здоров'я людей, що обслуговують або користуються автомобілем. Небезпечні відмови можуть виникати в механізмах керування автомобіля (рульовому управлінні, гальмах).

За характером зміни стану автомобіля (агрегату, механізму) відмови можуть бути раптові або поступові. Такий розподіл відмов є умовною. Раптові відмови в більшості випадків є наслідком поступового якісного зміни фізико-механічних властивостей матеріалів, але прихованого від спостерігача до моменту зовнішнього їх прояву.

Для розробки заходів щодо підвищення надійності автомобілів важливе значення має класифікація відмов з причин їх виникнення. За цією класифікацією відмови діляться па конструкційні, технологічні, експлуатаційні та нзпосние, обумовлені старінням елементів.

Конструкційні відмови обумовлюються недосконалими методами конструювання автомобіля або його елементів, помилками та прорахунками, допущеними конструктором. Ці відмови можуть з'являтися, коли не враховуються «пікові» (випадкові) навантаження, величина яких значно перевищує експлуатаційні навантаження, на які розрахований автомобіль. Виявляються конструкційні відмови переважно в перші періоди експлуатації автомобіля, однак вони можуть виникнути і на більш пізній стадії експлуатації. Характерною особливістю цих відмов є те, що вони властиві по місцю і часу всім екземплярам даної системи (елемента).

Технологічні відмови мають у своїй основі неправильно призначені технологічні процеси виготовлення деталей або є наслідком порушення прийнятої технології складання, регулювання, підробітки або випробування автомобіля (агрегатів) неправильно вибрані матеріали, нестабільність їхніх властивостей. Вони виявляються на самій ранній стадії експлуатації автомобіля.

Експлуатаційні відмови виникають у разі порушення встановлених правил технічної експлуатації автомобіля, а також при невідповідності конструкції автомобіля умов зовнішнього середовища і заданим режимам роботи.

Ізносние відмови обумовлені старінням системи і виникають в результаті поступового нагромадження в елементах необоротних змін (рекристалізація металу, корозія, втомні явища, зміни форми деталей і т.д.). Ізносние відмови виникають внаслідок сумісної дії декількох причин, тому важливо встановити головну причину виникнення відмови і усунути її.

Якщо при випробуванні нової машини сталася відмова, отже, на стадії проектування рівень міцності не була скоординована з рівнем навантаження. Тому потрібно добре знати зовнішні умови роботи машини, навантаження, сприймаються машиною, амплітуди їх розсіювання і пр. При такому підході до розуміння відмов надійність можна визначити як властивість машини (елементу) безупинно зберігати працездатність у певних умовах експлуатації протягом заданого періоду часу.

Надійність автомобіля оцінюється імовірнісними, чисельними характеристиками, які можуть бути отримані на підставі математичної обробки достатньої статистичної інформації.

Теорія надійності автомобіля є розділом загальної теорії надійності машин і розвивається на базі теорії ймовірностей і математичної статистики, У ряді розділів теорії надійності широке застосування отримують методи теорії інформації, теорії масового обслуговування, лінійного та нелінійного програмування та ін

При вирішенні завдань теорія надійності використовує результати досліджень фізичних і хімічних процесів, що лежать в основі явищ, пов'язаних з втратою якості.

Безперервне вдосконалення техніки, ускладнення функцій, які виконуються машинами і технічними системами, веде до ускладнення і самих машин. Чим складніше машина, тим, за інших рівних умов, вона менш надійна. Для зняття цього протиріччя в теорії надійності розробляються методи створення надійних машин і систем шляхом разервірованія, вибору оптимальної структурної і функціональної схем, раціональних методів і прийомів технічної експлуатації та ремонту.

Стосовно до автомобіля задачі теорії надійності полягають у тому, щоб встановлювати і вивчати кількісні характеристики надійності, закономірності виникнення відкат, методи аналізу і прогнозування відмов, методику випробування та математичної обробки статистичних показників, що характеризують надійність автомобіля і знаходити шляхи її підвищення.

Для фахівців, що займаються технічною експлуатацією автомобіля, теорія надійності дає методи, що дозволяють визначати вірогідність безвідмовної роботи автомобіля в заданому інтервалі пробігу, науково обгрунтовувати оптимальні режими технічного обслуговування, розраховувати оптимальну Потреба в запасних частинах і ремонтно-технічних засобах для підтримки надійності автомобілів на заданому рівні, нормувати та управляти міжремонтний пробіг.



Детальніше тут: https://bi-turbo.webnode.com.ua/news/vidmovi-tekhniki/
Створіть свій власний сайт безкоштовно: https://www.webnode.com.ua