Зміна технічного стану
У процесі тривалої роботи автомобіля в його механізмах, агрегатах та системах виникають несправності, які призводять до погіршення його експлуатаційних властивостей і зниження ефективності використання.
Усі несправності автомобіля можна розділити на дві групи:
1) що виникають у результаті зношування, втомного руйнування або деформації деталей;
2) обумовлені виходом робочих характеристик автомобіля (або його елементів) за припустимі межі внаслідок порушення регулювання, ослаблення кріплень, зміни посадок, утворення накипу, нагару, смолянистих відкладень, за-бруднення і пр.
Знос деталей є головною причиною, що викликає не-справності автомобіля в процесі експлуатації й характеризується зміною форми і розмірів деталей. У результаті зносу тертьових поверхонь збільшуються зазори в рухомих з'єднаннях деталей, змінюється взаємне їх розташування, що порушує регулювання механізмів і систем.
Зміни розмірів і форми деталей приводять до перерозподілу діючих навантажень і збільшення контактних тисків; при цьому виникають стуки в сполученнях, які прискорюють процеси зношування. При значному збільшенні зазорів можуть відбутися поломки деталей внаслідок динамічних навантажень. Деякі деталі автомобіля виходять з ладу від втомного руйнування металу або сумісної дії втомних явищ та зносу. У початковий період більш інтенсивно зношується поршень. При збільшенні зазору до 0,15-0,18 мм темп зношування поршня зменшується, циліндра – різко збільшується. Ще більш інтенсивно зношуються поршневі кільця, так як вони працюють у важких умовах: піддаються тепловому і корозію дії продуктів згорання і високих тисків при недостатній мастилі робочих поверхонь. Зі збільшенням зношування поршневих кілець збільшуються зазори в замках кілець, а пружність кілець різко знижується.
При зносі поршневих кілець посилюється проникнення масла в камеру згоряння і відпрацьованих газів у картер двигуна відбувається інтенсивне відкладення лаку і нагару на стінках камер згоряння, днищах поршнів, поршневих кільцях і клапанах. Низька теплопровідність нагару викликає краплинне запалювання і детонаційне згоряння горючої суміші. Крім того, нагар, потрапляючи в картерной масло, засмічує мастилопроводи і фільтри, порушує циркуляцію масла в системі змащення. Гази, проникаючи в картер двигуна, здувають мастило зі стінок циліндрів, підвищують температуру масла, інтенсифікують процес його старіння.
Таким чином, при збільшенні зазору між поршнем і стінкою циліндра створюються умови для підвищеного зносу деталей поршневої групи, підшипників і шийок колінчастого валу, розподільних шестерень, кулачків розподільного валу і ін
Детальніше тут: https://bi-turbo.webnode.com.ua/news/zmina-tekhnichnogo-stanu/
Створіть свій власний сайт безкоштовно: https://www.webnode.com.ua